Kinect و آینده ی آن... (( سایت ))

Microsoft در تلاش است که راهی برای تغییر جهان بیابد! زمانی که سازندگانی چون Hideo Kojima درباره ی Kinect حرف می زنند ، تنها به این نکته که این وسیله چگونه بر بازی های آنها اثر خواهد گذاشت اشاره نمی کنند ؛ آنها از چیزهای بسیار مهمتری صحبت به میان می آورند. چیزهایی از قبیل: چگونه دوربین های مداربسته قادر خواهند بود وجود مشکل را تشخیص دهند و یا چگونه خانه ها خواهند توانست به حضور شما و حتی روحیه ی شما عکس العمل نشان دهند. Kinect در حقیقت اولین گام قابل ملاحظه به سمت حقیقت شبیه سازی شده (مانند holodeck در سری Star Trek) و آینده ای است که در آن ماشین ها با انسان ها ارتباط برقرار خواهند کرد.

حتی بزرگترین ناشران و بازی سازان جهان هم نهایتا 18 ماه با Kinect کار کرده اند و طبیعی است که اولین نسل بازی هایی که برای این وسیله عرضه خواهد شد همانند اولین نسل بازی های X360 پر از مشکل و وصله پیله ای باشند. حداقل یک سال تمام طول خواهد کشید تا بتوانیم اولین سری بازی های بزرگ و Gears of War گونه ی Kinect را ببینیم. در حال حاضر Kinect پتانسیلی خالص است ؛ این وسیله علامت دادن با دست و کنترل صوتی بازی را وارد shooter های گروهی خواهد کرد و head-tracking (کنترل دوربین بازی به وسیله ی حرکت دادن سر) را برای عناوین مسابقه ای و شبیه سازهای پرواز به ارمغان خواهد آورد و بازی های جدیدی را پایه گذاری خواهد کرد که ساخت آنها روی هیچ کنسول دیگری ممکن نیست. زمانی که نسل جدید Xbox عرضه شود ، بدون شک Kinect را در جعبه ی خود خواهد داشت. اما در حال حاضر این وسیله تنها add-on ای برای X360 است که خیلی از بازیبازها قصد خرید آن را در کریسمس دارند. پس بیاید نگاهی به Kinect بیندازیم.

چقدر تاخیر دارد؟

در مصاحبه ی online اخیری که Nick Burton از شرکت Rare داشت ، تاخیر ایجاد شده بین انجام عمل از طرف بازیباز تا نمایش آن روی صفحه ی تلویزیون در بازی Kinect Sports را 150ms اعلام کرد. رکوردی که برای عناوینی چون Street Fighter بسیار کند اما برای head tracking در عناوینی چون Forza کافی است.

چقدر فضا نیاز دارد؟

مشکلی بالقوه که گویا به وسیله ی نرم افزار حل شده است. Frederic Blais از شرکت Ubisoft در این باره گفت: "ما فضای بازی شما را تجزیه تحلیل کرده و بهینه می کنیم. ما به فکر بازیبازهای کشورهای چون ژاپن که اتاق نشیمن های خانه هایشان کوچک است نیز هستیم". وی افزود: "برای بسیاری از بازیبازها مشکلی از لحاظ فضای بازی وجود نخواهد داشت".


آیا می توانید نشسته بازی کنید؟

یکی از نمایندگان Microsoft در این باره گفت: "اگر ساخت عنوانی که در آن بازیباز می تواند بشیند مدنظر باشد ، Kinect می تواند در حالت نشسته نیز مورد استفاده قرار گیرد". حال آنکه Blais از شرکت Ubisoft تایید کرد که می توان Kinect را طوری تنظیم کرد که در موقعیت ها و وضعیت های خاص (بدون اشاره ی مستقیم به حالت نشسته) حرکت اعضای بدن را تعقیب کند".

آیا گران است؟

فروشندگان در حال حاضر Kinect را با قیمت $150/£130 (به همراه Kinect Adventures) به فروش می رسانند. همچنین bundle ای که در آن X360 جدید و Kinect قرار گرفته نیز به قیمت $300/£250 هم اکنون عرضه می شود. البته توجه داشته باشید که این bundle که برای casual player ها تهیه شده تنها نسخه ی 4GB ای (که حتی برای نصب یک بازی نیز کافی نیست) را درون خود جای داده است. با این حال اگر قیمت خود کنسول را که هم اکنون $250/£150 است در نظر بگیریم تخفیفی که در این bundle برای Kinect داده شده واقعا مناسب است (با فرض اینکه Kinect Adventures را نمی خواهید).


آیا به درد بازیبازان حرفه ای می خورد؟



نحوه ی کار Kinect چگونه است؟



چگونه کار روی Kinect را شروع کردید؟

شاید یک سال و نیم (خیلی پیشتر از آنکه Microsoft آن را در اختیار بگیرد) از زمانی که ما کار روی این تکنولوژی را شروع کردیم گذشته باشد. در ابتدا تنها مسئله ی دوربین آن (دوربین 3DV اسرائیلی که Kinect را پایه گذاری کرد) مطرح بود. سپس مدیر ارشد اجرایی ما یعنی Yves Guillemot قانع شد که این تکنولوژی برای بازار بسیار جذاب خواهد بود و از آن پس من به طور تمام وقت روی این تکنولوژی کار کردم و تیم ما هر آنچه می توانست برای اجرایی شدن آن انجام داد. مدتی بعد Microsoft وارد شد و چیزی بسیار جالب را همراه خود آورد. آنها skeleton tracking را به Kinect اضافه کردند و بدین گونه ما بهترین ابزار را برای شبیه سازی شکل اندام بازیبازان در اختیار گرفتیم.

آیا Microsoft ابزار خاصی برای کار با Kinect فراهم کرد؟

upgrade ای که برای پشتیبانی از Kinect روی Forza 3 صورت گرفته نشان می دهد که چگونه Kinect می تواند برای بازی های high-end و قابیلت headtracking آنها مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که Child of Eden (که به نوعی جانشین عنوان مورد علاقه ی بازیبازان حرفه ای یعنی Rez است) نیز صرفا برای Kinect و قابلیت hands-free control آن طراحی شده. جدای از این عناوین باید صبر کرد و دید جو عرضه ی بازی های حرفه ای برای Kinect در آینده چگونه خواهد بود و آیا شاهد بازی هایی اینچنینی خواهیم بود یا خیر. Frederic Blais کارشناس Kienct شرکت Ubisoft در مورد محدودیت های Kinect و hardcore gaming به سوالات ما اینگونه پاسخ داد: Kinect کیت توسعه ی نرم افزاری (SDK) دارد که شامل سیستم skeleton tracking و... می شود. Microsoft رابطی کامل بر اساس DirectX (که در آن همه چیز مشخص است و کاربری آسانی دارد) فراهم کرد. آنها از ما پشتیبانی بسیار زیادی کردند و ما با کمک هم Kinect را ساختیم. skeleton tracking شرکت Microsoft راه حلی است که به وسیله ی آن ما توانستیم در بازی fitness هرچه را می خواهیم تعقیب کنیم و این ویژگی تکنولوژی ای اختصاصی از شرکت Microsoft است. ما تا آنجا که بتوانیم سعی در بهتر کردن Kinect داریم و مسئله ی مهمی که هم اکنون در حال کار روی آن هستیم بحث عمق و نحوه ی تشخیص آن است.


آیا Kinect به پردازنده ی X360 فشار وارد می کند؟

نه اینطور نیست. Microsoft کاری فوق العاده در مورد این تکنولوژی انجام داده است.

پیش از این شنیده بودیم که این تکنولوژی توان یک هسته را به کلی در اختیار می گیرد...

این گفته درست نیست. نمی دانم چقدر می توانم در این باره حرف بزنم اما توان محاسباتی Kinect کمتر از یک درصد از کل قدرت CPU یا چیزی در این حدود است. واقعا جالب است. ما می توانیم Kinect را در یک بازی action مورد استفاده قرار دهیم و باز هم action ای نفس گیر و بدون تفاوت خاصی با نسخه ی معمولی را روی صفخه ی تلویزیون ببریم. البته اگر بازی ای داشته باشید که از هر بیت هر هسته استفاده کند ، طبیعتا جایی برای چیز دیگری نمی ماند. سوال اینجاست که آیا این کار ایده ی خوبی است یا نه؟ بله ، می تواتند مطمئن باشید. هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

آیا درباره ی استفاده از Kinect به عنوان مکمل کنترلر X360 فکر کرده اید؟

اگر راستش را بخواهید مسائل این چنینی ای وجود دارد که ما در موردش فکر کرده باشیم. به نظر من این تکنولوژی زمانی که از یک کنترلر عادی سریعتر است و یا می توان کاری را با آن انجام داد که شما امکان انجام آن را با سایر کنترلرها ندارید ، واقعا جالب و تحسین برانگیز است. اینها قواعد ساختاری Kinect هستند. به بازی حرفه ای چون Rainbow Six فکر کنید که در آن از علامت دادن با دست و چیزهایی مانند این استفاده می شود. در عناوینی این چنینی استفاده از Kinect واقعا جالب و سرگرم کننده خواهد بود. برای عرضه ی Kinect به عنوان مکمل کنترلر X360 ما مجبوریم صبر کنیم تا بازیبازان حرفه ای برای استفاده از آن آماده شوند.


آینده ی Kienct چه خواهد بود؟

همه چیز به در دست نگرفتن کنترلر باز می گردد. Wii آشکارا اولین گام در این راه بود (با کنترلری که شبیه remote control است) اما من این طور می پندارم که آینده با در دست نگرفتن کامل هیچ گونه کنترلری در اتاق نشیمن خلاصه می شود. در کنفرانس Microsoft آنها نشان دادند که Kinect چگونه می تواند برای کنترل فیلم ها و موزیک ها و حتی chat کردن با دیگران مورد استفاده قرار گیرد. اینها چیزهایی هستند که باعث می شوند کاربردهای Kinect بیش از پیش گردد. تناسب اندام ، رقص ، سرگرمی و برقراری ارتباط با سایرین ، همه ی اینها بدون در دست گرفتن چیزی در دستان ما و به وسیله ی Kinect فراهم خواهد شد.

نویسنده: Xbox World 360 UK

/ 0 نظر / 10 بازدید